Bezpłatny program rehabilitacyjny

W naszej klinice oferujemy bezpłatny, regionalny program rehabilitacji osób z chorobami przewlekłymi układu kostno-stawowego i mięśniowego na lata 2020-2022.

Drogi pacjencie, jeżeli:

• Jesteś kobietą w wieku 50-59 lat/ mężczyzną w wieku 50-64 lata
  • Zamieszkujesz na terenie województwa śląskiego
  • Jesteś aktywna/y zawodowo lub deklarujesz gotowość do podjęcia zatrudnienia
  • Nie korzystałaś/eś ze świadczeń rehabilitacji leczniczej finansowanych przez NFZ, ZUS, KRUS lub PFRON w okresie ostatnich 6 miesięcy z powodu niżej wymienionych jednostek chorobowych:
  • zwyrodnienia wielostawowe (M15)
  • choroba zwyrodnieniowa stawów biodrowych (koksartroza) (M16)
  • choroba zwyrodnieniowa stawów kolanowych (gonartroza) (M17)
  • choroby zwyrodnieniowe pierwszego stawu nadgarstkowa-śródręcznego (M18)
  • inne choroby zwyrodnieniowe (M19)
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa (M47)
  • choroby kręgów szyjnych (M47)
  • inne choroby krążka międzykręgowego (M51)
  • bóle grzbietu (M54)
  • nie stwierdzono u Ciebie przeciwskazań zdrowotnych do skorzystania ze świadczeń rehabilitacji w trybie ambulatoryjnym
  • chciałabyś/ chciałbyś skorzystać z rehabilitacji ambulatoryjnej

,,Projekt „Tuzy u Tuza. Rehabilitacja lecznicza w chorobach przewlekłych układu kostno­stawowego i mięśniowego w 3 powiatach województwa śląskiego zgodnie z Regionalnym Programem Zdrowotnym” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 OŚ PRIORYTETOWA VIII Regionalne kadry gospodarki opartej na wiedzy DZIAŁANIE 8.3 Poprawa dostępu do profilaktyki, diagnostyki i rehabilitacji leczniczej ułatwiającej pozostanie w zatrudnieniu i powrót do pracy. PODDZIAŁANIE 8.3.2 Realizowanie aktywizacji zawodowej poprzez zapewnienie właściwej opieki zdrowotnej – konkurs”.

Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 1 552 367,66zł.

Realizatorem projektu jest FIZJOTERAPIA JACEK TUZ, ul. Szpakowa 44A, 43-100 Tychy.

Miejsce udzielania świadczeń:
Fizjoterapia MDT Certyfikowana Klinika Międzynarodowego Instytutu McKenziego,
ul. Młodzieżowa 3, 43-100 Tychy

Zakres wsparcia w ramach projektu obejmuje:

a) Kompleksową rehabilitację uczestników projektu obejmującą:

• pierwszą wizytę lekarską realizowaną przez lekarza specjalistę w dziedzinie rehabilitacji medycznej
  • pierwszą poradę fizjoterapeutyczną
  • indywidualny plan rehabilitacyjny dostosowany do potrzeb wynikających ze stanu zdrowia pacjenta oraz zakresu potrzebnej pomocy fizjoterapeutycznej (15 dni zabiegowych, czas trwania jednego dnia zabiegowego – do 1 godziny)
  • drugą wizytę lekarską realizowaną przez lekarza specjalistę w dziedzinie rehabilitacji medycznej w ciągu tygodnia po ukończeniu działań edukacyjnych oraz indywidualnego planu rehabilitacji
  • drugą poradę fizjoterapeutyczną realizowaną po 2 miesiącach od ukończenia działań edukacyjnych oraz indywidualnego planu rehabilitacji
  • kontrolną wizytę lekarską realizowaną przez lekarza specjalistę w dziedzinie rehabilitacji medycznej po 2 miesiącach od ukończenia działań edukacyjnych oraz indywidualnego planu rehabilitacji

b) Działania edukacyjne dla uczestników projektu (3 spotkania 45-minutowe w zakresie edukacji zdrowotnej, 3 spotkania 45-minutowe w zakresie edukacji żywieniowej, 3 spotkania 45-minutowe w zakresie psychoedukacji)