Iniekcje dokręgosłupowe

Co to jest?

Jest to bardzo precyzyjne  podanie leku (sterydu + lek przeciwbólowy)
w miejsce uciśniętego nerwu rdzeniowego przez przepuklinę krążka międzykręgowego.
Lekarz wykonuje zastrzyk do kręgosłupa.
W trakcie tej procedury dzięki mobilnemu rentgenowi (ramieniu C):
a/ widzi miejsce gdzie dochodzi igła, pyta pacjenta o objawy (chce być pewny czy jest we właściwym miejscu),
b/ podaje kontrast (chce być pewny czy lek jest we właściwym miejscu)
c/ dopiero teraz podaje lek

Dla kogo?

Dla osób uskarżających się na objawy rwy kulszowej, rwy barkowej które nie przechodzą po dotychczas zastosowanym leczeniu.
Jest to wskazana procedura szczególnie dla tych którzy mają skierowanie na zabieg operacyjny kręgosłupa z powodu przepukliny krążka międzykręgowego.
Wskazaniami są również wszelkie inne zespoły bólowe, które nie poddają się wcześniejszemu leczeniu.

Przewodnik (krok po kroku)

Krok. 1

Definiujesz u siebie brak poprawy. To znaczy mimo zastosowanego leczenia Twój stan zdrowia się nie poprawia. Objawy w dalszym ciągu występują, nie jesteś w stanie normalnie funkcjonować, pracować, życie staje się nieustanną walką z bólem. Spróbowałeś wszyskich znanych sposobów leczenia i nie jest lepiej.

Krok 2

Sprawdź czy nie masz wskazań bezwzględnych do zabiegu operacyjnego tzn. musisz w trybie pilnym zostać zoperowany.
Jakie to są wskazania bezwzględne?
  •  postępujące osłabienie siły kończyny
  •  problemy ze zwieraczami tj. z oddawaniem bądź wstrzymywaniem moczu i/lub stolca
  •  znieczulenie okolic intymnych tj. krocza, pochwy u kobiet, jąder u mężczyzn
  •  występują problemy z potencją

Uwaga!

Wszystkie powyższe objawy pojawiły się równoczasowo z bólem kręgosłupa.
Jeżeli masz wątpliwości to zapisz się na wizytę.

Krok 3

Wykonaj badanie rezonansu magnetycznego kręgosłupa. Odbierz wynik (wystarczy płytka).

Krok 4

Umów się na wizytę/ konsultację anestezjologiczną. Tam dowiesz się szczegółów.